Den tillfälliga störningen på kontona har åtgärdats

15.5.2024  Under natten var det en störning i Nordeas tjänster i en och en halvtimme. Under störningen syntes en del av kundernas konton inte i mobil- eller nätbanken och det gick inte att använda tjänsterna som är kopplade till kontona. Störningen har åtgärdats och tjänsterna fungerar åter normalt. 

Vi beklagar eventuella besvär som störningen orsakade.

Störningar i banktjänster

Vi utvecklar ständigt våra tjänster så att du ska kunna använda dem smidigt och tryggt. För att utveckla tjänsterna måste vi ibland planera in serviceavbrott i våra tjänster. Vi stävar alltid efter att minimera olägenheten för våra kunder och informera om störningen.

På den här sidan hittar du information om planerade serviceavbrott och andra störningar.

Hur informerar vi om störningar?

Planerade underhållsåtgärder: Vi planerar regelbundna underhållsarbeten i våra banktjänster alltid omsorgsfullt på förhand och informerar om kommande avbrott på den här sidan. Beroende på hur omfattande underhållsåtgärder vi vidtar informerar vi om kommande serviceavbrott också på andra sätt.

Oväntade störningar i banktjänster: Vi informerar om oväntade störningar i första hand i den tjänst som störningen gäller, till exempel på inloggningssidan till mobil- och nätbanken. Vi meddelar om störningar och hur vi åtgärdar dem också i våra kanaler för sociala medier: X (tidigare Twitter)Öppnas i nytt fönster och FacebookÖppnas i nytt fönster.  

Vad ska du göra om du upptäcker störningar i våra banktjänster?

Om du upptäcker en störning i Nordeas banktjänster, följ meddelanden på den här sidan, på sidan Aktuellt och i Nordeas kanaler för sociala medier. Vi informerar om störningen också i den tjänst som drabbas av störningen.

Observera att det kan uppstå köer i vår kundtjänst under störningen. Följ alltså upp läget i första hand i våra digitala kanaler.