Ajankohtaista

Petostorjunnan virtuaalitilaisuus ke 22.5. 

15.5. Järjestämme ke 22.5. kello 17.30 - 18.30 petostorjunnan virtuaalisen tilaisuuden, jossa paneudumme huijauksien kiihtyvään kasvuun ja niiltä suojautumiseen. Tilaisuuden nimi on Järki ja tunteet - huijaukset torjutaan yhdessä. 

Tilaisuudessa saat tietää, minkälaisia psykologisia keinoja huijari käyttää hyväkseen ja näet käytännön esimerkkejä kalastelutilanteista ja huijauksista. Saat myös konkreettisia neuvoja siihen, kuinka huijauksilta voi suojautua ja mitä tehdä, jos huijaus tapahtuu sinulle tai läheisellesi.

Virtuaalitilaisuuden asiantuntijat: 

  • Katja Myllyviita, psykologi, kouluttajapsykoterapeutti ja tietokirjailija
  • Jaana Koivukangas, Rikosuhripäivystyksen kehitysjohtaja
  • Annukka Multanen, Nordean petosviestinnän asiantuntija
  • Sara Helin, Nordean petostorjunnan asiantuntija
  • Lasse Riihimäki, Nordean petostorjunnan asiantuntija

Tilaisuuden juontaa MTV Uutisten uutisankkurina tunnetuksi tullut Keijo Leppänen. 

Näet virtuaalitilaisuuden kutsun ja pääset ilmoittautumaan tästä linkistäMuistathan ilmoittautua viimeistään ma 20.5. 

Nordea avaa uuden kassakonttorin Helsingin Pasilaan

8.5.2024  Avaamme 10. kesäkuuta Helsingin Pasilaan uuden konttorin, joka palvelee kassa-asioissa ilman ajanvarausta. Konttori on avoinna maanantaista perjantaihin klo 10–16.30. Konttori sijaitsee erinomaisten kulkuyhteyksien varrella aivan kauppakeskus Triplan välittömässä läheisyydessä. Samassa yhteydessä Annankadun kassakonttori suljetaan 7. kesäkuuta.

Pasilaan avattavassa uudessa konttorissa Nordean asiakkaat voivat jatkossa nostaa ja tallettaa käteistä sekä maksaa laskuja.


Lue lisää lehdistötiedotteesta

Liikkeellä uudentyyppisiä huijauksia, joissa pyydetään soittamaan

8.5.2024  Eri yritysten nimissä on lähetetty huijaustekstiviestejä, joissa kehotetaan soittamaan viestissä näkyvään numeroon. Viesteissä väitetään esimerkiksi, että saajalla on erääntynyt maksu tai perintävaatimus. Kyseessä on huijausviesti, jossa ei ole linkkiä vaan puhelinnumero, johon kehotetaan soittamaan. Puhelu ei ohjaudu yritykseen, jonka nimissä viesti on lähetetty. Sen sijaan puhelu ohjautuu rikollisille, jotka esiintyvät yrityksen toimihenkilöinä.

 

Puhelun aikana soittajalle saatetaan väittää, että hänen pitää siirtää varansa turvaan, hänen nimissään on haettu lainaa tai hänen pitää ladata laitteelleen virustorjuntaohjelma. Rikollisten tavoitteena on kalastella pankkitunnuksia, saada soittaja vahvistamaan maksuja tai ladata soittajan puhelimelle haittaohjelma.

 

Turvallisen asioinnin varmistamiseksi:

  • Tarkista yhteystiedot yrityksen omilta verkkosivuilta, jos sinua kehotetaan ottamaan yhteyttä yritykseen.
  • Älä anna pankkitunnuksiasi tai korttitietojasi viestien linkkien kautta.
  • Muista, että luotettavat toimijat eivät pyydä pankkitunnuksiasi tai korttitietojasi puhelimitse eivätkä kehota sinua tekemään maksuja.
  • Lataa sovelluksia ainoastaan laitteen omasta sovelluskaupasta.
  • Löydät lisätietoa haittaohjelmasta Kyberturvallisuuskeskuksen verkkosivuilta

Verohallinto lähettää e-laskuehdotuksia osalle asiakkaistamme

30.4.2024  Verohallinto lähettää toukokuussa e-laskuehdotuksen mobiili- ja verkkopankkiin osalle asiakkaistamme.  E-laskuehdotuksen saavat kiinteistöveroa maksavat asiakkaat, jotka eivät vielä ole tilanneet e-laskua ja ovat veronpalautusta varten ilmoittaneet Verohallinnolle Nordean tilinumeron.

E-laskuehdotus näkyy Nordean mobiilipankissa "Maksut ja e-laskut" -osiossa ja verkkopankissa "E-laskut" -osiossa. Jos hyväksyt ehdotuksen klikkaamalla sitä, saat jatkossa kiinteistöveroista sekä mahdollisista ennakko- ja jäännösveroista sekä perintö- ja lahjaverosta e-laskut suoraan mobiili- ja verkkopankkiisi. 

Sinulla on 30 päivää aikaa reagoida e-laskuehdotukseen. Sen jälkeen ehdotus poistuu automaattisesti.

E-lasku mahdollistaa sinulle mutkattoman tavan hoitaa laskusi ja niiden vastaanotto on mahdollista ajasta ja paikasta riippumatta. Voit halutessasi ottaa erikseen käyttöön myös automaattisen maksamisen toiminnon, jolloin laskusi veloitetaan tililtä automaattisesti eräpäivänä. 

Nordean uusi neuvontakanava auttaa asiakkaita petostilanteissa

2.4.2024 Nordea Asiakaspalveluun on avautunut puhelinkanava, jossa asiakas saa nopeasti neuvontaa ja tukea, kun hän epäilee joutuneensa huijatuksi.

Asiakkaat pääsevät Asiakaspalvelun neuvontalinjalle maanantaista perjantaihin klo 8–20 soittamalla numeroon 0200 3000 ja valitsemalla numeronäppäimen neljä.

Viikonloppuisin erillinen neuvontalinja ei ole käytössä, vaan asiakkaita palvelevat kaikki Asiakaspalvelun neuvojat. Pankkitunnukset ja kortit voi sulkea ympäri vuorokauden soittamalla Sulkupalveluun 020 333.

Lue lisää Nordea.com -sivustolta 

Nordean Taidesäätiön kokoelmaa esittelevä näyttely Didrichsenin Taidemuseossa 26.5.2024 asti

11.3.2024 - Didrichsenin taidemuseon kevään 2024 näyttely "Taide muuttuvassa maassa – Nordean Taidesäätiön kokoelma" esittelee taidesäätiön merkittävää kokoelmaa. Teosvalikoima käsittää mm. Ferdinand von Wrightin, Helene Schjerfbeckin, Akseli Gallen-Kallelan, mutta myös suomalaisten modernistien kuten Rut Brykin, Ahti Lavosen ja Paul Osipowin taidetta. 

Nordean asiakkaana saat sisäänpääsymaksusta kahden euron alennuksen maksaessasi Nordean kortilla. Mainitsethan lippua ostaessasi, että maksat Nordean kortilla. Alennusta ei voida hyvittää jälkikäteen.

Näyttely on avoinna 10.2.–26.5.2024.

Lue lisää Nordea.com -sivustolta

Usein kysyttyä tietosuojaselosteesta