- Mihin asioihin minun tarvitsee varata aika?
Useimmat pankkiasiat hoidat itse kätevästi verkko- ja mobiilipankissa. Jos kuitenkin tarvitset apua, autamme sinua puhelimessa, chatissa ja somessa ilman ajanvarausta. Kun asiasi koskee asuntolaina- tai sijoitusneuvottelua, neuvojamme varaa tarvittaessa ajan verkkotapaamiseen.
Löydä nopein tapasi asioida
- Miten voin lopettaa Käyttötilin?
Ole meihin yhteydessä tilin lopettamiseksi chatillä tai soittamalla Nordea Asiakaspalveluun. Helpoiten se onnistuu mobiilipankin Tuki-välilehdeltä, jolloin olet jo valmiiksi tunnistautunut. Chattiin voit kirjautua myös muiden pankkien tunnuksilla.
- Miten uusin korttini?
Voit uusia korttisi esim. rikkoutumisen vuoksi tai muokata kortin tietoja mm. lisäämällä Plussa-ominaisuuden. Uuden kortin voit tilata mobiilipankista valitsemalla kyseisen kortin tiedoista > Asetukset > Uusi voimassa oleva kortti ja verkkopankissa kyseisen kortin tiedoista > Kortin uusinta. Kortti toimitetaan noin kahden viikon kuluessa kortin tilauksesta Nordealle antamaasi Suomessa sijaitsevaan kotisoitteeseen.
Vanheneva kortti uusiutuu automaattisesti ja se toimitetaan sinulle viimeistään kaksi viikkoa ennen edellisen kortin vanhenemista.
- Korttini ei toimi, mitä teen?
Kortin käyttö voi estyä monista syistä, mutta usein pankki- tai luottokortin asetusten muokkaaminen auttaa ja pääset taas jatkamaan kortin käyttöä.
Tutustu "Jos kortti ei toimi" -sivuun, jolle olemme koonneet tietoa tyypillisistä tilanteista, joissa kortti ei toimi ja ohjeita, miten saat sen taas käyttöösi.
- Kuinka irtisanon ja lopetan korttini?
Jos haluat irtisanoa ja lopettaa korttisi, voit olla yhteydessä Nordea Asiakaspalveluun chatillä tai soittamalla. Suosittelemme kaikille asiakkaillemme kahta korttia. Näin et joudu pulaan, mikäli ainoa korttisi menee rikki tai katoaa.
- En pääse kirjautumaan verkkopankkiin. Mitä teen?
Avaa Nordea ID -sovellus ja tarkista, että se on käytettävissä. Mikäli Nordea ID -sovellus antaa virheilmoituksen ”Monta saman aikaista tunnistautumisyritystä.”, avaa Nordea ID -sovellus uudestaan, anna oikea PIN-koodi, jolloin virhetilanne nollaantuu. Varmista myös, että sinulla on käytössäsi Nordea ID -sovelluksen tuorein versio. Tyhjennä myös selaimen välimuisti ja sivuhistoria. Kokeile myös laitteesi käynnistämistä uudelleen. Häiriön sattuessa, kokeile kirjautumista hetken päästä uudestaan. Suunnitelluista käyttökatkoista ilmoitetaan etukäteen mobiili- ja verkkopankissa, kotisivuillamme sekä sosiaalisessa mediassa.
- Miten otan Nordea ID -sovelluksen käyttöön?
Ohjeet eroavat mm. sen mukaan, oletko asentamassa Nordea ID -sovellusta ensimmäistä kertaa tai vaihtamassa laitettasi uuteen, jolloin sinun täytyy asentaa sovellus uudestaan. Nordea ID -sovelluksen uudelleen asennusta helpottaa, jos sinulla on sovellus asennettuna toiseen laitteeseen. Aktivointikoodin avulla pääset asentamaan Nordea ID -sovelluksen myös ilman toisessa laitteessa olevaa sovellusta.
Lue lisää Nordea ID -sovelluksen aktivoinnista
- Miten toimin, kun Nordea ID -sovellus ei toimi?
Mikäli sovellus antaa ilmoituksen ”Nordea ID on pysäytetty”, ”Palvelu ei ole käytössä, yritä myöhemmin uudelleen”
- Päivitä sovellus uusimpaan sovelluskaupasta löytyvään versioon.
- Tämän jälkeen sulje ja käynnistä laite uudelleen.
Nyt voit avata sovellukset uudestaan ja pääset jälleen kirjautumaan Nordea ID -sovelluksella.
Mikäli sovellus antaa ilmoituksen ”Monta saman aikaista tunnistautumisyritystä.”
- Sulje ja avaa Nordea ID -sovellus uudelleen.
- Anna oikea PIN-koodi, jolloin virhetilanne nollaantuu.
- Miten avaan Käyttötilin?
Kätevimmin avaat tilin ja tilaat tiliin kortin verkko- tai mobiilipankissa. Tilin avaus löytyy kohdasta Palvelumme > Tilit ja maksut.
Alaikäiselle lapsellesi avaat tilin kätevästi Palvelut lapselle verkossa -palvelussa.
- Miten tarkistan tai lisään puhelinnumeron varmennuksia varten?
Voit tarkistaa tai lisätä puhelinnumeron Nordean mobiilipankissa tai verkkopankissa. Mobiilipankissa valitse kohta ”Profiili” ja muokkaa yhteystiedot. Verkkopankissa klikkaa oikeasta yläkulmasta omaa nimeäsi, valitse kohta ”Profiili” ja muokkaa yhteystiedot. Numerosi varmistuu Nordean tietoon, kun vahvistat sen Nordea ID -sovelluksella.
- Miten päivitän yhteystietoni Nordealle?
On tärkeää varmistaa, että meillä Nordeassa on ajantasaiset yhteystietosi. Oikeiden yhteystietojen avulla tavoitamme sinut tärkeissä pankkiasioissa ja asiointisi sujuu mutkattomasti.
Tarkista ja muokkaa yhteystietojasi mobiili- ja verkkopankissa
Mobiilipankki: Profiili / Yhteystiedot / Tarkista sähköpostisi ja puhelinnumerosi
Verkkopankki: Oma nimesi / Profiili / Tarkista sähköpostisi ja puhelinnumerosi
Kotimaan ja ulkomaan osoitemuutokset päivittyvät Nordeaan automaattisesti Digi- ja Väestötietovirastosta, kun olet tehnyt virallisen osoitteenmuutoksen Postin verkkopalvelun kautta.